O nás
Letiště Ramš v roce 1992 zakládá parta leteckých nadšenců sdružených do Aviatik klubu na letišti LADA Česká Lípa. Zde je zřízena, teprve třetí v republice, Letecká škola pro výcvik pilotů na ULL, kterou vede Jan Šafránek st. Prvními členy aviatiku jsou pilotní žáci – Milan Štrobl, Ondra Štrobl, Zdeněk Šafránek st., Zdeněk Šafránek ml., Jan Šafránek ml.. Později se přidává František Šollar. Na jaře 1993 se přesouváme na zemědělské letiště na Ramš, kde chceme vybudovat své vlastní zázemí a letiště i pro větší letadla. Zakládáme Aeroklub Česká Lípa Město, protože LAA nemá platné letecké předpisy pro všeobecné letectví. Zřizujeme provozovnu na třídění kovového odpadu a z vydělaných peněz financujeme provoz aeroklubu.
Letiště sousedí s přírodní rezervací Novozámecký rybník a zde se dostáváme do konfliktu s ochránci přírody. Vadí jim lety při výcviku v letecké škole. Vzhledem k velkému zájmu o pilotní výcvik si letecká škola pronajímá bývalé letiště v Hradčanech, kde nadále působí. Na Letišti Ramš byl postavenkovový hangár, kupujeme letadla a pozemky související s letištěm.
V roce 2006 končí hospodářská činnost. Postupně zjišťujeme, že v pokladně nejsou žádné peníze.Byly vybrány značné částky v hotovosti a nejsou doklady na co byly použity. Z majetku chybí spousta věcí.Do hangáru teče na více jak dvaceti místech. Místo oprav se zatékající voda chytala do hrnců a plechovek. Letadla, sekačky a další zařízení je neudržované a mnohé nefunkční. Všude je špína a nepořádek.
V roce 2008 provádíme razantní kroky na obnovu a řádný chod letiště. Vše platíme z vlastníchpeněz. Podvodnou smlouvu o prodeji pozemků letiště se nám po vrácení zálohy podařilo zrušit.Za velkého úsilí opravujeme plochu, hangár, buňky, letadla, sekačky. Budujeme nové oplocení, elektrickou přípojku, nové vytyčení plochy. Obnovil se provoz letiště v plné míře.
Létají zde modeláři, rogalisté, motorové padáky a letadla. Letiště je pravidelně sekáno a udržováno.